Doftminnen !



I kvällningen när solen börjat dala var det tillräckligt svalt för att ta en liten cykeltur till mitt hallonställe som jag spanat in i många veckor nu. Vägen gick genom en skuggig liten grusväg, det doftade helt underbart. Solen har legat på under dagen men nu när naturen börjar svalna släpps de ljuvligaste dofter lösa.Dofter som jag känner igen, säkert från barnvagnstiden, så känns det i varjefall !! Det finns många dofter och minnen som hänger ihop men jag har aldrig lyckats med konststycket att först minnas en händelse och sedan även komma ihåg doften ? Det måste nog komma andra vägen, doften-minnet !
Lite hallon blev det också men ack så svåra att komma åt. Buskarna var på sina ställen säkert två meter höga och stickiga som attan. Fulla med småkryp och läskigheter och.....
När jag gick där och plockade funderade jag på vad de skulle bli av dem, (inte småkrypen) sylt, saft ,kanske några småkakor eller bara mula in dem i munnen ? Gissa vad det blev ??

Väl ute ur buskaget upptäckte jag mina rivna armar, de som jag ägnat så lång tid till att sola, samt ett par fästingar som  irrade hit och dit på dem. Fort, fort cyklade jag hem, av med kläderna och in i duschen, skönt !!

Jag har glömt att berätta att åskan slog ner i min dator, alla bilder och adresser m.m. är BORTA ! Nej, jag har inte gjort kopior, men det är lugnt, doftminnen är bäst.

Underbara sommar !

Kommentarer
Postat av: Michaela

Du kan få några bilder av mig från det att jill och hennes syskon var små :)

Ni verkar ha det bra i sommarvärmen. skall bli roligt att ses nästa helg! Jill hälsar till gammelmatte! Kram

2008-07-25 @ 01:25:45
URL: http://www.kerametskennel.blogspot.com
Postat av: Lissen

Vad härligt du skriver, blir riktigt sugen på hallon. Men dom är väl uppätna nu?

Vad synd med fotona, förresten!

Ha en skön helg!

Ps Du får väl sola armarna i helgen Ds

2008-07-25 @ 18:27:04
URL: http://lissento.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0