Sommar sol och bad !


Badplatsen, så ljuvligt somrigt !


Känn lugnet !


Tillslut så kom sommaren till hela Sverige, inte en dag för tidigt. Hoppas att några av er fortfarande har semester kvar så att ni kan njuta lika mycket som vi gjorde den här dagen.

Vilken liten idyll som vi fann inte långt från vårt nya hem. Lite folk var det också så vi kunde i lugn och ro ligga på bryggan, sola och bada i det varma vattnet. Ja, det var nog snudd på himmelskt. Det finns ganska många sådana här underbara badstället utefter Dalälven har jag förstått nu. Det var mycket låååånggrunt på vissa ställen, det hade bildats en sandås som man kunde gå på, riktigt långt ut. En kvinna låg i en badstol där långt ut i vattnet, det såg lite konstigt ut. Var det en avlägsen släkting till Jesus, ni vet, han som kunde gå på vattnet ?? Hi hi hi hi....

I Jämtland ligger Storsjön, men där är det oftast för kallt i vattnet  för bad så oftast brukar jag bara doppa fötterna. Om jag överhuvudtaget tar mig ner till sjön !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0