Lite lat.....



............... inte hundarna men jag. Då är det härligt att krypa upp i soffan med en bra bok.
Just nu läser jag Karamell skorna av Joanne Harris. Den är bra men svårläst !! Kastar fram och tillbaka i tid och rum. Eftersom jag är lat idag så blev den för jobbig ;) Det går fint att slötitta på TV också. När jag lägger mig i soffan kommer
hundarna springande, förväntansfullt viftande på svansen. Det är "grejer" när matte lägger sig ner, då hoppar alla upp och placerar sig på sina givna platser.
Jofsan ligger runt halsen, varmt. 
Selma bredvid, skönt för händerna.
Titti i knävecket, stadigt.
Tillsist Crizpi som lägger sig på fötterna, gosigt.
Sedan ligger man bara där, tittar, tänker, slumrar till.
Hundar är användbara till mycket men det bästa är att de alltid anpassar sig till matte/husses sinnesstämning.
Ja, det sista är väl på gott och ont ;)

Kommentarer
Postat av: Sussie

Visst är det mysigt att ha kompisar att ligga i soffan och mysa med :) Det är verkligen en sån tid nu, mys och tända ljus...inte mycket annat man har lust med.

2008-11-27 @ 13:30:42
URL: http://www.kenneltwix.se
Postat av: Anonym

Ja ibland får man bara vara lat! Tur att mina oxå är lika lata som dina.

2008-11-30 @ 18:56:55
Postat av: Lissen

Det ska vara gott och leva.... sådana njutningar som att ligga i soffan med sina vänner... låter helt underbart.... tur dom är små, hihi!!!!!

2008-12-02 @ 22:50:56
URL: http://lissento.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0