Hösten...



..i min trädgård ser lite ovårdad ut.
Men fortfarande kan man få någon härlig dag  i skogen på promenaden. Men för det mesta blåser det rått och kallt, löven försvann i ett nafs i den sista stormen. Ja, inte försvann utan snarare bytte plats !
I luften ligger det snö men inget har kommit än, den kan få vänta ytterligare några veckor.
Trots detta så är hösten en skön tid, alldeles tyst i skogen, fåglarna har tystnat eller lämnat för varmare breddgrader.
Exponeringstiden är över, nu kan man bylta in kroppen i varma kläder igen.
Mörkret sänker sig och det ser renare och snyggare ut hemma.
Snart är det jul !

Kommentarer
Postat av: Erja.

Om det faller så där fina tibbar från träden i Östersund så får jag nog överväga om jag ändå inte ska flytta dit;-). Visst är det härligt med hösten frisk och ren luft,goa bylsiga kläder att ta på sig och varma hundpälsar att borra in näsan i!

Hoppas vi ses snart igen, det var så mysigt att vara hos er ett par dagar!

Varma Kramar Erja och William och Snufflan!

2008-10-07 @ 11:27:14
URL: http://www.undimoon.se
Postat av: Lissen

Att exponeringstiden är förbi, kan vara en klar fördel,L! Lugnet och harmonin också!

Men kylan, njä.....huvaligen!

Okey då... åka skidor gillar jag och glittret på snön! Ha det gott

2008-10-08 @ 12:18:54
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Lissen

Vännen, dukan komma och hämta lite guldglitter hos mej att förgylla helgen med! Kramizzz

2008-10-10 @ 14:14:46
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Annette

Nu äntligen har jag tagit mig tid att läsa din blogg. Jättekul att få kunna ta del av vad som händer hos er :) Vilka söta vovvar du har! Och du skriver så härligt! Längtar efter att få träffa dig & Tore, Kannaka & Hasse m fl. Ganz liebe Grüße aus Berlin

2008-10-12 @ 16:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0