Verktyg !

Jag hade problem med e-posten, kunde ta emot post men ej skicka. Vad gör en amatör som inte ens lärt sig terminologin (stavas det så ?). Den är mycket bra att kunna om man ringer supporten.
Annars blir det grejen, mojen, runda hålet eller fyrkantiga hålet med en upphöjning, du vet. Sedan har vi routern och modemet, ja de namnen kan jag. Men vilken av lådorna är vad ???

Nåväl, jag tog mod till mig och ringde supporten. Först fick jag en massa information, koppla ur routern och sedan in med modemet, stänga av datorn, sätta på datorn samt vänta i 14 minuter, i kön. Telefonsladden var alldeles för kort, jag nådde knappt fram till tangentbordet. Dåligt ljud är det i den också, (telefonen) varför slänger man inte bort sån skit ? Visserligen börjar ljudnivån på TV:n också bli dålig. Men den är ju alldeles ny, den kan jag bara inte slänga bort. Det måste vara det nya digitala systemet som påverkar på något sätt.

Under tiden upptäckte jag att internet uppkopplingen inte fungerade !!!!!!!!!!!! Snart var det ju min tur !!!!!!!!!!!!!!!! Ve och fasa dj........ anam.....................a.
Vad gör man ? Jo, jag ropade ilsket på min son - kom och hjälp mig!

Han kopplade tillbaka routern startade om datorn och vips så fungerade internet, precis när jag kom fram till supporten.
Tack och lov.
Där fick jag reda på att det bara var att ta bort gamla inställningar och sedan skriva om dessa på inkommande och utgående e-post. Det är där verktyg kommer in, mycket märkligt. Hängde du med ?
Bye the way........................ det tar ca. 20 minuter att bli uppkopplade på internet om man kopplat ur routern.
DET var det ingen som talade om.


Här är en mycket trevligare sysselsättning tycker jag !

Kommentarer
Postat av: Lissen

Säger bara det... det ska tekniska fungera! För den vanliga människans harmonis skull! Jag är totalt oteknisk och håller alltid tummarna för att alla cybersignaer ska gå fram...

Andas gumman... lug och fiiiint!

Kramen

2008-09-12 @ 18:33:43
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Lissen

Hohooo, här fungerar det tekniska..... hörs jag???

Hemma igen..efter lite surströmming.

Har du varit och sett filmen än???? Med stövlarna på???? Kram

2008-09-13 @ 23:43:55
URL: http://lissento.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0