Dåligt väder och rätt kläder !

Skickar inte med något kort den här gången, alla korten från utställningen såg så trista och tråkiga ut !

Utställning i Avesta 13 och 14 juni.
Domare lördag Henrik Johansson
BIM valp Kajlas Gisela, Jizza, och BIR valp blev hennes kullbror Kajlas Golden Boy.
Grattis säger jag till Kaj och Laila.

Domare söndag, valpar, Blid von Schedvin. Kajlas Gisela blev BIR !
De vuxna hundarna dömdes av Nina Karlsdotter.

Min Crizpi skötte sig riktigt bra på lördag och fick ett första pris med fin kritik. Det får jag vara nöjd med på henne.
På söndag ville hon inte alls, men trots detta ett första pris med HP !

Vädret har varit fruktansvärt, förskräckligt jag saknar ord ;) På lördag ösregn och vi var överens om att det inte var kul.
Men på söndag var det naturkatastrof, allt flöt omkring. Maskarna hade t.o.m. drunknat. Det blåste hårt, regnet piskade i ansiktet, kallt !
Ibland undrar jag om vi utställare är riktigt kloka. Inga normala människor utsätter sig väl för sånt här och betalar dessutom !!!      MEN, jag var rätt klädd, regnställ, rejäla gummistövlar och varm tröja.
Trots allt detta hade vi så trevligt och alla var på gott humör, vi kunde inte annat än skratta åt eländet.

Nu ska jag planera in fler utställningar, för vår lilla Jizza, hon tycker att det här med utställning är riktigt KUL !

Kommentarer
Postat av: Lissen

Med så fina framgångar med dina hundar, förstår jag att glädjen blir stor. GRATTIS



Men huvaligen vilket väder ni får stå ut med!

Tur att du/ni var rätt klädd!

Kram

2009-06-15 @ 10:39:15
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Fannys matte

Grattis till framgångarna! Samma dåliga väder "här hemma"... riktigt "hundväder". Vi kanske ska prova att ställa ut Fanny också.

// Ha det så gott i Avesta

2009-06-15 @ 22:39:28
Postat av: Lissen

Längtar också efter dej!

Men hinner vi sitta på någon altan?

Kramizzz

2009-06-16 @ 17:22:44
URL: http://lissento.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0