Lat !

Jag blir så lat och trött när det är för mycket att göra.

Här i Avesta har allt vuxit något alldeles enormt, speciellt sånt där hårt och starkt gräs som det är helt omöjligt att få bort. Hundgården såg inte kul ut. Det tog 3 timmar att fixa till den.
Sedan letade jag resterna av det vi satt ifjol. Rosor, höstflox, buxbomen (vet inte hur det stavas), pionerna och så lite till. Tycker nog att resultatet var hyfsat, men mest stolt är jag över att vi lyckats ha ihjäl en syrén !! Det är nog en bedrift. Den drunknade. Skicka en till AnnSofie.

Om det blir en riktigt torr sommar så växer det inte så mycket har jag räknat ut. Vi har egen brunn så det är bara att vattna då. Jo, den är DJUP !

Nu borde jag vara ute i trädgården och lugnt och metodiskt arbeta mig fram till lavendeln. Men det är så mycket, så mycket gräs ivägen. Jag avreagerar mig här istället.
Kanske man skulle ha flyttat till en färdig trädgård och bara rensat lite ogräs, men här är det planering som krävs och sedan tar det hundra år innan man ser resultat.

Tänk vad fint med en blodlönn till vårt vita hus, eller varför inte ett par tre stycken. Hur lång tid tar det innan de är hyfsat stora ? Någon som vet ?
En björk allé är himla vackert men guuud så mycket löv att kratta. Undrar om det går lika bra med lärkträd ? Den har väl barr och är grön året runt ?

Oj, oj, oj, så mycket man måste fundera på när man anlägger en trädgård. Nu tar jag en kopp kaffe och tack för att du lyssnade. Nu känns det lite bättre.





Kommentarer
Postat av: AnnSofi

Nähä nu får du sluta lata dig om det ska bli någon trädgård hos dig:-) Syren har jag hur mycket som helst som du kan få och dränka. (om det nu roar dig?) Lärkträd är inte grön på vintern den tappar ju alla barren... Björk = för mycket löv. Lönn lika dant. Nej palmer ska det vara!! För kallt?? Hmm flytta!

2010-06-08 @ 15:30:30
URL: http://www.marrics.se
Postat av: inger

Ett tips - Kom tillbaka till Repslagarstigen där är allt färdigt vuxet.Så gammalt så allt har barrat ifrån sig- träd som människor. Ha Ha Nu var jag rolig

2010-06-09 @ 17:28:19
Postat av: LissenTo

När jag kommer vill jag sitta på altanen och se på ALLA fina blomster och träd.



Nä, jag trivs så bra i ditt sällskap, med och utan blommor. Kram

2010-06-09 @ 21:40:14
URL: http://lissento.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0