Lite lappkast !

Nu är det länge sedan jag skrev en enda liten rad, men mycket har hänt och det har tagit all energi.

Jag och min man har bestämt oss för ett särboliv framöver, då jag fått "lappsjuka" i Ljungdalen.
Nästa vecka flyttar jag till Sundsvall !!!! Det är min barndomsstad och det är väl som man säger, att man längtar hem när man blir äldre.
Förra veckan var intensiv som bara den, titta på lägenheter, budgivning och besvikelser när lägenheterna, i mitt tycke, blivit för dyra. Men samtidigt har jag tänkt - nu sparade jag dom pengarna ;)

Lösningen blir att jag flyttar in i ett litet hus på min brors tomt, centralt i Sundsvall.
Nybrogatan 7 A. Om du har vägarna förbi så titta gärna in !!

Det aktiva uppfödar-utställningslivet tar jag "time out" ifrån, men kommer självklart att följa mina valpköpares glädje och mödor. 

Mina föräldrar kommer att hjälpa mig med hundarna när jag jobbar, men tyvärr så har jag inte möjlighet att behålla alla hemma. Lilla söta, rara Gissa har flyttat tillbaka till sin uppfödare, Kajlas kennel, det verkar fungera hur bra som helst. Hon har blivit en i flocken och miljön var ju inte obekant för henne heller. Det känns så bra, tack Laila och Kaj ! Men vi syns ju framöver, kanske redan i Sundsvall ?
Det blir också svårt att behålla Leo hemma, med tanke på tikarnas löp, så han hoppas jag på att hitta ett fodervärdshem åt. Det borde inte vara svårt, han är också supermysig och snäll.
Kvar blir bara Titti och Crizpi.
Det kommer att kännas så tomt efter alla dessa år !!!!!
Vi får se vad som händer och sker.

Nu väntar nya utmaningar.

Kommentarer
Postat av: AnnSofi

Det kommer att bli jätte bra Lena ska du se. Du kommer garanterat att få besök av mig! Det var länge sedan man röjde i Sundsvall!! Tur är väl det annars hade väl stan inte stått kvar:-)



Kram goa vännen

2010-09-01 @ 18:43:34
URL: http://www.marrics.se
Postat av: Fannys matte

Önskar dig all lycka i framtiden efter ditt modiga beslut att leva som särbo och utan din älskade Gissa...

Ha det gott med dina nära och kära!

2010-09-01 @ 23:27:01
Postat av: LissenTo

Du är modig som tar detta beslut och jag hälsar dej varmt välkommen till barndomsstaden.



Jag är du superglad att ha nära till dej, min vän.

Kram

2010-09-21 @ 14:29:09
URL: http://lissento.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0