Hösten är här


För första gången på länge känner jag för att skriva några rader. Mycket har hänt både roligt och mindre roligt.
Jag, Fia och Catch har jobbat på hela sommaren. Ibland har det gått riktigt bra och ibland mindre bra.
 
Nacken har läkt bra och jag har inga bestående men, förutom ett pekfinger som domnar lite av och till, men jag tycker att det blir bättre och bättre. Värre är det med benen, den utstrålande värken i dem och domningarna. Efter mycket om och men tvingades jag att uppsöka akuten då läkarna på vårdecentralen inte ville hjälpa mig. Så nu är en magnetkameraundersökning gjord och jag får svar imorgon. Hoppas, hoppas att det finns något att göra !!!!
 
I slutet på juli var jag upp Till Katrin Wallberg på Ridakademin i norr. Så intressant och roligt det var. Jag lärde känna nya hästmänniskor, så vi skrattade !!! Då jag inte hade någon häst med fick jag låna en rejäl herre, ett kallblod, med hjärtat på rätt ställe men lite bufflig. Ja, hur gick det då ? Inte alls, det värkte i mitt bäcken och mina ben något alldeles förskräckligt. Så det var bara att kliva av och sätta sig på "bänken". Trots detta var kursen myclet lärorik.
 
Tanken att sälja Catch växte sig starkare och starkare då jag mer och mer insåg att jag inte kommer att våga rida på honom, inte inom åtskilliga år ivf. Av och till har han bockat av Fia och det knyter sig i magen på mig när jag ser det. Tillslut var det ingen glädje kvar alls. Tråkigt men sant, vad gör man ? Det ska vara kul med sin älskade hobby, inte knyta sig i magen. Kanske det fanns någon därute som är bättre lämpad än jag ?
Fia däremot har aldrig tvivlat på Catch, men det kommer att ta tid, och jag som knappt kan gå bredvid honom, pga. mina bensmärtor. Tråkigt, ledsamt och nedbrytande för mig.
Tröttande med tankar hit och dit, vill verkligen av hela mitt hjärta att han skulle hamna i rätta händer och äntligen på ett livstidshem.
Satte tillslut ut en annons, ett par stycken ringde, men det kändes inte rätt, tog tillbaka annonsen. Tänkte ett varv till, bestämde mig igen för att sälja honom. Så nu är han såld till en ung tjej med stor hästvana.  Catch kommer att få fortstätta med lösdrift som han är van vid. Klickerträning och parelli kommer att finnas på schemat och Fia fortsätter att rida honom !!!! Det finns gott om tid i det nya hemmet så han får mogna långsamt.
 
Här är en trött Catch i sitt nya hem med sin nya matte !!!! Önskar dem lycka till av hela mitt hjärta och han bor nära så jag kan följa deras resa tillsammans.
 
Nu känns det riktigt, riktigt bra. Är glad för deras skull och väldigt, väldigt glad för att jag tack vare min man kunde köpa Fengur från Skatmark. En islandshäst som passar mig.
Han är vänligheten personifierad, välutbildad inom AR och tryggheten själv. 14 år ung och en 7:a på magen !
Ja, det blev en skäckfärgad klimakterieponny som vunnit mitt hjärta, nu ska jag vinna och förtjäna hans.
Vi har hunnit med lite ridning både på banan och i skog och mark. Skönt att slippa gå med mina ben!
I vintras hade han fång och var rejält tjock, nu är han återställd och jag ska vårda honom ömt.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lissen

Så fint du skriver om allt som har hänt. Du är verkligen värd att få känna dej trygg och att våga rida.

Glada fina Catch kommer säkert att få det bra i sitt nya hem.
Du får en "tanthäst" som passar dej bäst.

Kram Lissen

2012-08-29 @ 13:27:02
URL: http://lissento.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Lycka till med din nya häst! Islandsfolket har mest kul med sina hästar det har jag märkt länge :)

2012-08-29 @ 14:38:58
Postat av: Melina

Jag är så himla glad att vi fick möjligheten till att köpa honom, känner på mig att det här kommer bli himla bra!

2012-08-29 @ 20:01:08
URL: http://goldenhorses.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0