Dag 18

Himmel och hangarer vad kallt det var idag på träningen, mina fötter var som isbitar.


Från Ljungdalen.

Vi var inte där och tränade men jag gillar fotot.

Träningen, ja, superduktiga Catch fattar som vanligt för snabbt. Jag står där och trasslar med repet och sticken och han får v ä n t a !!! Han kan öka och minska volten i båda varven i skritt och trav. Han kan köra slalom mellan pinnar i både skritt och trav. Går undan sidvärtes i båda varven, fina slutor och öppnor utefter staketet.
Han går snällt fram till uppsittningspallen och jag hoppar upp i hängande position från båda hållen.

Men jag...... jag kan inte hålla i ett rep och sticken samtidigt. Simultanförmågan är lika med 0.
Jag blev så frustrerad vid slalom övningarna så jag måste ta till mitt hemliga knep. Säga fula f och k ord som får mig att börja skratta :) Jag en fin liten tant i mina bästa år. Umm så är det ibland. Frida sa -Interesting !
Nu undrar du säkert hur jag kan veta att han kan slalom, jo, Frida tog över. Hon har ordningen på sin kropp, energi, repet och sticken. Sedan körde dom, lätt som en plätt. - Oh boy !

Som avslutning stod vi och skrattade en stund och Catch fick en smällpuss på nosen. Usch tyckte han om det, men han blir nog van, vad det lider ;))

Min ponny är så wonderbar minsann.

Kommentarer
Postat av: mattemia

Hörru fina lilla tanten! det krävdes nog en hel del kurage, råg i ryggen för att träna i gårdagens kyla,så om simultankapaciteten inte var på topp kan jag mycket väl förstå det. Allt utomhus igår gick ju liksom gnekande tungt/ Kram

2012-02-06 @ 14:11:38
URL: http://lusitanoqsen.blogspot.com/
Postat av: Astrid

Ja där har man ju varit och åkt i skoterkälken :)

2012-02-06 @ 17:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0