Dag 19 eller lite varmare !



Hittade ett kort på en gräsligt söt valp a la Zabizax. Han är stora killen nu, 2 år.
Den minsta valp som jag fött upp. Hur tuff och framåt som helst, det hänger inte på storleken.


Mamma Crizpi i bakgrunden. Hon finns inte med oss längre, undrar om hon har träffat Harald ?
Det är så underbart med djur men så sorgligt när de lämnar oss.
Inte tänkte jag bli sentimental, jag som haft en riktigt rolig träning med Catch idag.
Men livet går vidare och tur är det. Tänk så mycket roligt man haft med dem.


Bilen har varit ett litet orosmoment sedan jag upptäckt hur svajig den är ibland. Men nu har vi bytt framhjulslager, varit på besiktning och vips så är den som ny. Skämt åsido, den gick rakt igenom bes. inget glapp eller något annat. Det är tydligen bara halt så här års ?!

Igår kväll tittade jag på DVD med Pat och Linda Parelli och blev ändå mer inspirerad. Nu vill jag HA... alla möjliga attiraljer till mig och Catch när vi leker. På träningen idag fick ett hinderstöd fungera som ett litet hopphinder. Den var mycket spännande att slicka och bita på. Sedan att det gick att hoppa över den var också himla massa roligt.
Slalom 8:orna gick som en dans, tjo o tjim i holken ! Matte börjar bli lite spänstig i huvudet, övning ger färdighet som bekant.

Catch kan nästan stå och sova när han får vila mellan övningarna men så fort jag ber om något så slår han på knappen. Är pigg och intresserad. Nu kan jag verkligen se att han trivs med att använda huvudet och kroppen.



Kommentarer
Postat av: LissenTo

Vilken söt valpis :-)



Skönt att bilen gick igenom besiktningen så du kan leka och lära Catch alla möjliga trix.



Kan ha show framåt sommaren, för släkt och vänner

2012-02-06 @ 18:30:23
URL: http://lissento.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0