Dagarna rinner iväg !

Det är ett tag sedan jag skrev och det beror inte på att träningen har uteblivit, det har egentligen inte hänt så mycket. Eller så har det hänt mycket !

Catch började bli mer och mer otålig och bet på repet hela tiden. Visst gjorde han snällt det jag bad om men...
Då funderade vi till eller rättare sagt Frida. Är han trött, han är ju bara 4 år snart !
Kanske han får nya tänder ? Träningsvärk ? Vårkänslor !
Inte ville han stå stilla när jag klängde på honom heller, och en gång "skakade" han av mig. Inte så svårt, jag låg på honom ;)

Efter ett par dagars vila "kände" Frida på honom, tydligt och bestämt. Hon vet vad hon vill uppnå och är så mycket snabbare och tydligare än jag. Det trycktes på många knappar, protesterna kom som ett brev på posten. Men han lugnar snabbt ner sig, tack och lov för en sån häst, eller ponny !!!!!! Hon ställde störra krav på formen vid longeringen, låg och låång. Jobbigt tyckte Catch.
Efter 2 träningstillfällen på samma sätt så hade jag idag en helt fantastiskt kompis. Jag som har tyckt att han har varit det hela tiden !!! Men hur underbar kan han bara bli ?
Idag var han lugn, pigg, nyfiken, uppmärksam när vi tog vår lilla promenad. En bil körde förbi alldeles för fort. Catch verkade inte ens märka det.

Efter träningen hoppade jag upp på honom från pallen, jag låg på honom och han stod blickstilla hela tiden. Uppmärksam men inte mer.  Oh boy, genom brott eller ?

Jo, jag kan ju berätta att stallchefens barnbarn Odin också har suttit på honom, på stallgången :)
Hur gulligt som helst. Måste bara ta med kameran och fota nästa gång. Han väger kanske 15kg, det var helt ok tyckte Catch. Om han nu märkte något.

Spännande att se vad jag har för Catch nästa gång.


Kommentarer
Postat av: LissenTo

Framsteg, lite eftersom och snart så............



Spännande!

2012-02-20 @ 17:50:49
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: LissenTo

Framsteg, lite eftersom och snart så............



Spännande!

2012-02-20 @ 17:50:54
URL: http://lissento.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0