Dag 10 och 11

Igår tog vi en riktigt lång promenad utefter vägen och i skogen. Där fick Pållen plumsa och snurra och tjorva på. Frida hängde på som min mentor och stöd. Hennes tips är guld värda. Läsa av hästen, hur spänd är han egentligen eller rädd eller frustrerad eller.... ????
Han är inte det och då kan jag bara vara bestämd och konsekvent. Sedan gick det riktigt bra. Men nöjd är jag först när jag klarat det själv.

Idag var han hur trevlig och lyhörd som helst, den stora behållningen var något så enkelt som att gå i min takt, lugnt och trevligt till ridbanan. Alldeles själv gjorde jag det idag !!!!! Härlig känsla.
På ridbanan fungerade han fint också, men han blev väldigt trött idag. Kul att Perlina och Carina tittade förbi. Catch tycker att det ser riktigt skumt ut att Carina sitter på Perlina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0