Dag 13

Det blev lite fel i numreringen men nu så är det rättat.

Idag gjorde Catch "åttan" som vi tränade på i förrgår, han visade mig och sa - Ha ha eller iiihhha, den kan jag redan ! Sabla smart häst det här, och han tycker att det är kul.
Vi byter övningar ofta annars tröttnar han.
Sedan körde vi slalom mellan 4-5 pinnar, trassligt med långrepet och sticken. Frida fick ta över och sedan hajade han det också.

Pallen och "hänget" fungerade bra från båda sidor nu.

Ett par galoppfattningar som var bra i båda varven, men uppspelt blev han, ville galoppa mer.
Han jobbar mycket bra med kroppen, alldeles naturligt. Samlar sig och lyfter ryggen fint.
Men så trött han var, Frida såg att bakbenen började bli lite släpiga på honom. Båda benen lika trötta, bra det ! Han är ju bara 3 1/2 år min lille pojke.

Nu får han vila i 4 dagar, bara lite mat och pyssel får det bli. Lätt att gå för fort fram när det är så roligt och han vill så gärna.

Pigg på vägen till ridbanan, nu har jag kommit på ett litet knep, han får gå sidvärtes utefter vägen och då tröttnar han snart.


Kommentarer
Postat av: kicki

Har sagt der förr och säger det igen du gör verkligen ett bra jobb kämpar på och ger inte upp han är så himla fin din lilla häst skulle vilja se honom men jag är allergisk tyvärr så det får bli på håll snyft

2012-01-18 @ 14:30:50
Postat av: AnnSofi

Åhh vad flitiga ni är!! Duktig Lena och duktig Catch!!

2012-01-18 @ 14:52:28
Postat av: LissenTo

Lillpojken gör det bra och du också :-)

Ett steg i taget.



Kram

2012-01-18 @ 15:46:12
URL: http://lissento.blogg.
Postat av: mia

Å vad ni är flitiga. Blir så glad att ni funnit varandra, o att allt går så bra. Det där med pinnarna lät spännande, du måste visa mig. Kram

2012-01-18 @ 16:52:13
URL: http://lusitanoqsen.bloggspot.com
Postat av: Lena

Kul att ni läser mina snabbt nedklottrade rader, det går fortare uppe i huvudet än med fingrarna. Med det vill jag ha sagt att det går mest runt i huvudet ;)

Mia, det där med pinnarna är skitkul, hästen lär sig så snabbt "pattern" som man säger i Parelli ;)))

2012-01-18 @ 18:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0