Dag 16

Ännu en toppenhelg som började med främmande från Gotland, Erja och William. Vi hade så mycket att prata om så det blev sent. Men trevligt hade vi det.

Söndag morgon iväg till Lögdö ridakademi för ännu en clinic med sitsen i fokus. Den var också mycket givande och kompletterade förra helgens sitsclinic. Dessa "sittknölar", längtar tills jag kan praktisera mina nyvunna kunskaper. Jag ska få rida Fridas häst så snart hans sadel kommit. Känner inte riktigt för barbacka än. Jag är helt ringrostig nu. Har kanske alltid varit det ;)

På eftermiddagen kom Catchs hovvårdare. Var 6:e vecka putsar hon hans hovar och de är så fina nu så jag vet inte vad. Strålrötan är helt borta efter 3 månader. De växer jämt och fint. Ett extra plus fick jag för att han är i så fin kondition.
- Han måste ha gått ner 20-30kg, var hennes spontana reaktion. Fint musklad för sin ålder och utbildninsnivå. Jag blir väldigt glad, känns som lilla julafton nu. Minns med fasa hans fångkänning i höstas. Hovöm, småfet och olustig i humöret.

Vad ger jag min unghäst då ? Jo, fri tillgång på halm, 2 små nävar sockerfritt Kraftfoder utblandat med Biopromin och formula 1 och 4. Det sistnämda för att avgifta honom. Tillsist 2 kg hö. Inget mer. Aldrig mer äpple, någon enstaka gång en liten bit morot.


Efter manikyr blev det ett lugnt pass på ridbanan där Mia och vackre Quartzo mötte upp. (Du är också fin Mia )
Vi behövde inte "laga" något efter förra passet. Jag hängde och klängde på honom också, gick så bra.
Lugnt och trevligt vill jag sammanfatta passet.


Kommentarer
Postat av: mattemia

Alltid kul att få se lilla Catch i träningsform, han har blivit så duktig o du med! Ni två har ju ett speciellt utrymme i mitt hjärta eftersom jag har haft ynnesten att få vara med på er resa från start.Därför blir jag lite extra glad av att få se just er träna i harmoni. Så har ni ju en duktig fröken också - lite trist att vi inte kan dela på henne bara. Kram

2012-01-31 @ 07:44:11
URL: http://lusitanoqsen.blogspot.com/
Postat av: mattemia

oj glömde. Tycker det är ett föredömme att du inte ger din prins socker, men vet du vad? det är ju precis lika giftigt för dig. Låt bli du också å du kommer att få ett långt o lyckligt liv med din prins.

2012-01-31 @ 07:46:55
URL: http://lusitanoqsen.blogspot.com/
Postat av: Lena

Ja du Mia, jag håller på att avgifta mig från snusen nu också. SKA försöka med sockret också för jag vet att du har rätt. Men summan av lasterna är ju konstant så, oj, vad mycket vin det kommer att bli framäver ;)

2012-01-31 @ 07:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0