dag 7

Idag var det mycket som hände, "stallchefen" drog fram en pressening som legat över kälken, presseningen var mycket spännande och kul tyckte Catch och Perlina. Bita, slita och sparka på.

Kälken skulle Geiva få dra med bjällerklang och allt. Hur gulligt som helst var de när de drog iväg.
F följde mig från stallet till ridbanan så att jag fick lite "verktyg" att jobba med när han blir spänd och brydd. Allt fungerade mycket bra. Men, att Geiva travad nere på vägen och bjällerklangade var inte bra, enligt Catch, så han gnäggade och gnäggade rakt in i mitt stackars öra !

Uppspelt blev han också, F tog över och visade mig hur jag jobbar med honom i det skicket. Det fixade hon, lätt som en plätt. Men han var väldigt okoncentrerad av och till men slutade inte att lyssna. Duktig är han. Ingen galopp idag när adrenalinet rusade runt i skallen på honom.
Idag höll vi på i en timme, säkert.

Vi repeterade och repeterade, - han förstår nu vad vi vill, säger F och jag håller med ;)
Det känns så bra, vi har tryckt på många knappar som har startat en process, bra att se hur han kan reagera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0