Dag 9

Lugn och mysig Catch i stallet, skönt med såna dagar också. Men.... när två travhästar störtade förbi på väg till ridbanan var det slut på lugnet. 10 min. att gå ungefär 20 m. kändes inte kul. Småskraj, ska han sticka ? Frustrerad, vad gör jag för fel ? Förbannad också, ja så var det.
Men jag kämpade på, och fram kom vi. Seger, nää, kändes inte så.

Lika pigg idag som igår. Det är kul och himla duktig är han också. Vi körde det vanliga och avslutade med lite galopp. Höger varv, bocksprång och tjo och tjim ! Men snabbt tillbaka till lugnet och han fick komma "in" till mig och lite godisbelöning. Inte kan han veta att det blev fel.
Nytt försök, ett par galoppsprång, jag sänker energin och han lugnar sig och "in" till mig och  godis.
Vänster varv fungerade direkt, några galoppsprång, "in" till mig och godis. Både jag och Catch var väldigt nöjda.

Min allra bästa vän Anette, fotograf, var med och plåtade. Därför provade vi lite liberty övningar också. Catch var super duktig och följde mig både i skritt och trav.
Fantastiskt avslut på "lekarna" idag.

Jo, det ska vara lekfullt, ibland vinner jag och ibland får han vinna. Som Frida säger - Hur kul är det att leka med någon som alltid vinner ?

Nu ser jag framemot bilderna, ska åka och titta till helgen.

Kommentarer
Postat av: kicki i sundsvall

Hej Lena vilken pigg häst du har och uppmärksam kan förstå att han blev nyfiken på dom andra hästarna men du fick honom även att se dig ..BRA GJORT ser även med spänning fram mot lite nya bilder..

2012-01-11 @ 18:04:40
Postat av: Helena Rosenskär

Hej Lena!

Kul att du ringde, blev ännu mer inspirerad. Så härligt att läsa om er träning, ja jag gillar verkligen just filosofin i relationen . Lycka till...läser vidare/ Kram Helena

2012-01-11 @ 18:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0