Fredagsmys

Jamen, hur skön kan inte en fredag vara ?
Soligt och förvånansvärt varm med en svalkande vind, perfekt om man är häst.

Lite små pyssel hemma, handla, vila och sedan till stallet och Catch och Geifa. Jo, jag pysslar lite med Geifa, nu när hennes matte är på kurs med Pillerina, Perlina, barnet ;) Kärt barn har många namn.

Det är lite konstigt att Geifa och Catch inte går upp till skogen när inte Pillerina är hemma. Hum... nej, Pillerina är ingen ledare, lägst i rang. Dessutom har de lite att äta !!!!

Jag och Catch fick en underbar långpromenad, vi börjar verkligen komma underfund med varandra, mer och mer för varje dag.
Jo, han är verkligen cool, men visst, han är bara 4 år och ibland kan det vara lite läskigt.
Det står några stora blå tunnar vid Lögdö ridakademi, de är läskiga. Det visste jag sedan tidigare, att HAN tycker, eller tyckte.Idag använde jag dem som target. Visste inte riktigt vad jag gjorde, bara klickade och han gick fram och nosade, lite snabbt. Nej, tänkte "positiva" matte, det måste ha varit en tillfällighet. Gjorde det en gång till, samma respons igen. Wooaaww häftigt.....men funkade det verkligen ?

Vi vandrade vidare till ett trängre ställe, med grejer till salu. En kanot och en släpkärra, mycket skumt tyckte Catch. Jag gjorde samma sak med kanoten och släpkärran som med tunnorna,  och det funkade !!!!!! Nu är jag övertygad.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul!!

2012-06-09 @ 09:12:31
Postat av: fia

Tack snälla :) Jag har ett väldigt bra grundmaterial att jobba med ;) Ja det hoppas jag oxå, men lite bakslag brukar man alltid få räkna med. Men han är en väldigt trevlig ponny. Kram

2012-06-19 @ 05:59:47
URL: http://iminegnalillabubbla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0