Fagra maj !

Så äntligen verkar det som om vi kommer att få sommar i år med. Tack !
Soligt och fint och björken slog ut på bara en dag. Det blir inte så mycket bättre. Däremot vill jag bli så mycket bättre, NU !!!!!! Sjukgymnasten har ringt..... äntligen.  Jag måste komma igång med träningen, jag är ute och promenerar varje dag men ryggen är alldeles stel och ovillig. Nä slut gnällt.


Det som är roligt är det som händer med vår lille Catch. Min man har lasttränat pållen och det gick åt typ 5 kg morötter en klicker samt massor med tålamod. Men på gick han, både idag och igår. Kul !
Vi lånar C:s gamla finka som är trång och mörk, går han på den går han på vad som helst. Idag hittade jag den lilla frontdörren där jag gick in i och lockade på honom, vips rakt in !!! Det kunde jag väl ha tänkt på tidigare ????


Bildbeviset :)


Husse ser nöjd ut om än lite svettig, Catch ser ut att kunna må bättre men han är inte svettig han !

Hittade en ny stretch övning för din häst.



Fia har tränat tränsning och sadel, det sistnämda är ju inget nytt men vi går långsamt framåt. Hon visade mig ett sätt att stoppa in bettet utan träns, lite ovillig i början men sen gick det bättre.
Mer träning på fredag och lördag ! Hoppas att solen skiner då med !!!

Kommentarer
Postat av: fia

Ha ha snygg stil , bra stretchövning ;)Ni är ju superduktiga med lastträningen. Riktigt riktigt bra.

2012-05-26 @ 09:04:39
URL: http://iminegnalillabubbla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0