Vintertid= Normalliv

 
Ja, äntligen kan jag snart lägga detta år bakom mig.
Tråkigt som en stenöken har det stundtals varit.
Min otåliga personlighet har ställts inför lite prövningar, nyttigt kan man tycka. Några ljusglimtar finns såklart, som att Catch har kommit till ett bra hem och sköter sig utmärkt. Vill gärna smickra mig med, att det nog beror på all markträning som han fått från mig och Frida.
 
Sedan att Fengur flyttade till mig var verkligen behövligt för en ärrad krigare/ridare ! Det hade inte kunnat bli bättre.  Han är mycket rar och tillmötesgående för det mesta. Men blir lätt väldigt trött och sliten om han, utan sina hagkompisar, tvingas lämna hagen. Jag tror oftast att det är magen som krånglar eller kanske ont i hoven, eller kanske de nya bootsen ?
 
 Fengur som är en 5 gångshäst ger mig en hel del huvudbry. Inte visste jag att man kan rida alla gångarter samtidigt ! Men de erfarna säger att så ska det inte vara, så nu jobbar jag med nåt så enkelt som en liten trav, tack. Tar tacksamt emot alla tips.
Nu ska här tränas och tränas. ja, det ska ilridas som man säger i Jämtland.
 
Efter min evighetslånga sjukskrivning har jag börjat jobba, vad jag har saknat mina underbara arbetskamrater, extra roligt att börja jobba när det lackar mot jul !
 
Bloggtorkan är förhoppningsvis över !
 
 
 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0